Slakthus 5

En småintressant dag på jobbet med både polis och biträden i fokus.
 
Annars har jag efter jobbet fokuserat på att läsa ut klassikern "Slakthus 5". En bok som verkligen inte levde upp till förväntningarna. Jag trodde att den främst skulle handla om bombningarna av Dresden, men det är bara en liten del av boken. Nog att jag hade förstått att boken främst är fiktiv, men att den inte alls hade för avsikt att vara verklig i sin framtoning visste jag inte. Boken handlar om en snubbe med det för mig oväntat bekanta namnet Billy Pilgrim som åker fram och tillbaka i tiden, och till och med kidnappas av utomjordningar. Det är en rätt skruvad bok, men det mest på ett rätt fånigt sätt. Det är som att det är en tonåring som skrivit boken. Att den har, eller kanske fortfarande är, kontroversiell är svårt att förstå. Det måste främst handla om det fåniga och delvis vulgära språket, inte så mycket annat. Boken påstås vara en antikrigsbok, men det var inget som slog mig när jag läste den. Den måste ha släppts i en tid när den på något sätt stack ut. Jag hade förväntat mig något mer seriöst och utmanande. En överraskande ointressant bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0