Crystal Skull

Det blev en poäng för Liverpool mot City idag. 1-1 slutade matchen, och jag får nog säga att Liverpool låg närmast segern och kanske borde fått en straff på slutet. Jag tycker dock kanske inte att det är lika självklart som många andra, men det var nog straff.
 
Under helgen som gick kikade jag och pappa på "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull". En Indiana Jones-film från 2008 som jag sett en gång tidigare. Pappa somnade förvisso lite under filmen och kollade på fotboll samtidigt, men ändå, det kändes som att vi kollade tillsammans :-). När jag såg filmen sist bodde jag i studentkorridor och kollade sannolikt med Jesper och eventuellt någon mer. Som jag minns det var jag inte speciellt imponerad av filmen då, och det är nog den minst minnesvärda filmen i Indiana Jones-serien så långt. Nu har jag inte sett den senaste filmen i serien, men ialf av de fyra första. Det är kul att Indiana Jones helt plötsligt får en son, och filmen har samma stil som föregångarna, men det kanske blev lite för mycket av samma. Själva berättelsen känns inte så minnesvärd. Jag kom ihåg lite grand från när jag såg filmen sist, men inte mycket, och det säger kanske något om hur minnesvärd filmen är. Förvisso kom jag inte ihåg så mycket av någon av de andra filmerna som jag sett om i serien heller :-). 
 
Jag har inte så mycket mer att säga om filmen, men nu är det ialf bara en film kvar i det här lilla projektet.
 
Som en ytterligare notering till mig själv såg jag under veckan som gick dokumentären "Trettioåriga kriget". En del foto fron Skokloster och Lützen. Vore intressant att åka till Lützen någon gång och se var Gustav II Adolf dog, men det lär väl ta ett tag tills det blir av :-).
 
Jag känner mig rätt seg nu alltså... :-). Kostar på med lite alkohol och halvdassig sömn :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0