God Jul

Julafton idag. Lite segare än vanligt för min del, firandet börjar först vid 17.00 typ. Tre plus och regn ute, vädret försöker inte hjälpa till med julstämningen.
 
Jag försökte komma lite i julstämning genom att se filmen "The Holiday" igår. Att jag inte sett den tidigare var märkligt. Att jag såg den nu var för att jag diskuterade den lite med mina systerdöttrar i lördags. Jag trodde den skulle vara mer julig än den var. Rätt tacky film, men den lyckades ändå hålla tackyheten på en nivå att det ialf gick att härda ut. 
 
"Punk - En revolution i fyra delar", inte alls dum. Fullt av intervjuer med diverse punkare. Summering? Punken på 70-talet var bra, blev sedan mer av ängslig hardcore för att till slut bli kommersiell skate-punk. 
 
Jag har även sett serien "Nazismens födelse", vilken var informativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0