Grinchen - Julen är stulen

Jag tror mig minnas att det i mitt liv hänt att någon har namedroppat "Grinchen". Jag har nog inte riktigt greppat vad det varit, men så har någon hänvisat till någon film och något om julen. Jag kan till och med tänka mig att det kan ha varit i samband med att någon sagt att denne inte gillat julen. Nåja, när jag spelade ett julquiz på Quizkampen häromdagen var det några frågor om "Grinchen", och jag hade fel på alla. Därav kände jag att jag borde ta reda på lite mer om detta. Därför såg jag nyss filmen "Grinchen - Julen är stulen". Passande med anledning av julen, men det var tydligen en film för barn, och den var inte vidare bra heller. Det förra är inte så konstigt eftersom filmen har upphov i en saga för barn :-). Ja, ja, det gav väl något till allmänbildningen om inte annat :-).
 
I övrigt dan före doppardan och julklapparna är inköpta :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0