Solen skiner och skräpet flödar

Jag vet inte om skräp kan flöda, men som jag tror att jag även skrivit tidigare är det väldigt skräpigt i Rom, ialf så här i juletider. Annars är det dock lika fantastiskt som vanligt. Solen skiner, det är ljust mycket längre än i Sverige och temperaturen är omkring 15 grader i solen. Nästan provocerande bra i relation till hur det är i Sverige så här års.
Så här ser det ut på väldigt många ställen i Rom.
 
Under de dryga två dagarna jag varit här nu har jag inte uträttat så där väldigt mycket. Mycket mat med Valles släktingar och kompisar har det blivit och en promenad ned till Vatikanen. Det har jag säkert skrivit tidigare också, men utsikten från var jag skriver är över Peterskyrkans kupol. Alltså tittar jag rakt fram nu ser jag typ bara kupolen. Det är lite annat än hur det brukar vara.
Nästan svårt att ta in utsikten.
 
I eftermiddag blir det en Sergio Leone-utställning vid Piazza Venezia och sedan middag med några andra av Valles kompisar.
 
Igår käkade jag cannolo siciliano för första gången också, inte dumt alls.
Vi provade också det bakverket längst till höger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0