En jävla smäll

Jag vaknade inatt av att något hade låtit väldigt konstigt. Jag fattade inte vad det var, antog att jag hade drömt och somnade om. När jag kikade tidningarna imorse förstod jag att det var bomben som briserade på Holmen jag hade hört. På jobbet och på sociala medier har bomben diskuterats, men främst i humoristiska ordalag, typ som "vilken jävla smäll" osv. Personligen har jag ett par aningar svårt att se det roliga i detta. Det verkar ha varit en rejäl bomb. Jag antar givetvis att de eller den som utförde bombdådet gjorde det på en tid när ingen skulle komma till skada, vilket säkert är anledningen till att de flesta ser det som lite "roligt". Men sätter en det i ett sammanhang av de bombdåd som varit i exempelvis Linköping och Malmö på senare tid och hur svårt jag antar att det är för en lekman att veta hur stor sprängverkan en bomb har blir det inte lika roligt. Var blir det "en jävla smäll" nästa gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0