Julian Assange

Vad tycker jag om denna människa? Igår såg jag nämligen en i raden av dokumentärer om honom: "Julian Assange - Hjälte eller skurk?". Den gjorde inte bedömningen lättare. Är han främst ett narcissistiskt praktarsle eller är han den som tar smällen för att visa allmänheten den jobbiga sanningen? Det är säkert en blandning av båda, och ligger sannolikt mycket hos betraktaren. Jag är nog för okunnig för att bedöma om han gjort goda eller dåliga gärningar med sina avslöjanden genom WIkilieaks, men jag vill tycka att det är bra. Att sanningen, eller verkligheten, tillhör alla är nog en av mina grundpelare. Men samtidigt funkar ju inte det i alla lägen. 
 
Att det anses att Wikileaks påverkade valutgången i USA och att Wikileaks visade att Hillary fått fördel över Bernie i primärvalen var nytt för mig. Deras "Collateral murder" var inte ny för mig, men den filmen är nog dessvärre inte ett undantag för att koppla tillbaka till förra inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0