Lite annat

Berlinmuren: Natten då järnridån föll. Jag imponeras över hur snabbt östtyskarna skärmade av Västberlin 1961. En natt och så var "allt" klart. Även om mycket sannolikt var skit i DDR så kan jag ändå känna något för det. Jag vet inte om det påminner något om det gamla Sverige och uppväxten i Hallsberg. Antagligen inte censuren, men att allt var lika och ordnat. I övrigt hade jag sett just den dokumentären en gång förut.
 
MBS: Den saudiska kronprisen - En tvådelad dokumentär som ledde till fler frågor än svar. Kan en person vara bra och vidrig på samma gång? Är snabba och stora omvälvningar bra? Kan "små" repressioner vara nödvändiga för att hindra större problem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0