Militärligan

Under en lugn söndag har jag kikat igenom dokumentär-serien "Militärligan" på SVT Play. Jag var bara 10-11 år när det hela begav sig och har därmed inga direkta minnen från det hela. Kanske jakten på slutet i skogen, något gällande den händelsen känns det ialf som jag kan komma ihåg. 
 
Hygglig serie, men det återkommer samma inslag i de olika avsnitten, vilket irriterade mig lite. Det är som om dokumentär-skaparna inte riktigt hade tillräckligt med material för att fylla ut hela serien, eller av misstag överförklarar.
 
Det intressantaste med hela grejen är hur rätt "vanliga" grabbar helt plötsligt blev bankrånare. Vad hade krävts för att jag själv skulle blivit kriminell? Jag tror mitt allra största problem hade varit att jag är för mesig för att bli kriminell. Pallar inte att leva under de stressnivåerna. Ungefär som det verkade bli för vissa i Militärligan, men jag hade nog inte fixat att dra igång det hela. Jag tror även att mitt neurotiska jag stoppar mig mer än mitt empatiska jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0