Stranger Things

Jag sökte precis i bloggen och hittade inte att jag skrivit någonting om serien Stranger Things förut, märkligt. Jag och Valle såg de två första säsongerna tillsammans, och började på den tredje, men hon tröttnade så jag har fått sett klart den själv :-(.
 
Jag gillar ju musiken från 80-talet under vilket årtionde serien utspelar sig. Förutom musik från 80-talet är det även mycket andra referenser i serien från årtiondet. Det gör serien väldigt härlig :-).
 
Som jag minns det tyckte jag väldigt bra om de två första säsongerna. Den här sista var även den bra, men blev det inte lite väl mycket monster-film i slutet? Det var kul att de skojade med ryssarna, men monster-grejen blev lite mycket. Kul med Limahl-låten och det var nära till tårarna på slutet, men nog var de andra säsongerna bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0