Det stora postrånet

Jag har under ett par kvällar roat mig med att se serien "Det stora postrånet" om rånet mot posterminalen i Göteborg 2008.
 
När jag läser om rån och brott blir jag ofta fundersam över hur imponerade många är över hur välplanerat brottet var. Det var lite samma här, trots att rånarna främst lyckades komma över rikskuponger. De verkar ha misslyckats totalt gällande själva målet med rånet. Sedan, ärligt talat, hur komplicerat är det att lägga ut lite bombattrapper och sätta eld på några bilar? Det behövs förvisso en del folk, men är inte det också en onödig risk att vara för många?
 
Slutligen framstår det som korkat att orka vara kriminell på ett sätt att andra vill ta död på en. Det verkar bara vara stressigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0