Påsken lider mot sitt slut...

Två små uppenbarelser har jag fått under påsken. Jag använder ordet uppenbarelse för att jag tycker det passar bra in med anledning av påsken.
 
Den första upplevde jag när jag lyssnade på Kvartals fredagsintervju med Johan Grant. Han menade att det gått lite väl långt med att premiera kvinnliga mjuka värden i diskussioner och dylikt. Att det ibland är alldeles för förstående och att en del lider av det. Är det det jag har känt av ibland? Typ att det finns en rädsla hos mig för att andra ska uppfatta sig som att de bli dåligt behandlade, vilket gör att jag i vissa sammanhang har svårt att vara mig själv?
 
Det andra handlade om introverta människor. Att vi som är åt det introverta hållet tycker det är jobbigt att behöva spela extroverta hela tiden för att de som är extroverta premieras. Däremot passar en pandemi oss ganska bra för då slipper vi vara i händelsernas centrum hela tiden :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0