Skyfall

Sist jag såg "Skyfall" var på bio i Melbourne 2012, därför är det lätt att komma ihåg. Då blev jag mycket positivt överraskad över hur bra filmen var. Nu när jag såg "Skyfall" igen fick jag samma upplevelse, en riktigt bra film. Skillnaden nu är att jag kan relatera till alla de andra Bond-filmerna. Det gör nog att jag tycker den är ännu bättre och sannolikt den Bond-film jag tycker är bäst. Nog att Sean Connery gör en skönare Bond än Daniel Craig, men Daniel Craigs Bond är inte heller dum. I "Skyfall" får han även visa upp lite humor, vilket var helt frånvarande i "Quantum of Solace" exempelvis.
 
"Skyfall" har allt jag vill ha i en Bond-film; fantastisk skurk, lagom mycket humor och vettiga special-vapen för Bond. Förvisso klarar sig Bond ur alla knipor och är övernaturligt bra på mycket, men så ska det väl ändå vara :-).
 
Nu ser jag verkligen fram emot "Spectre" :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0