Jag vill vara Miljöpartist!!!

Jag lyssnade precis på Kvartals intervju med Milöpartiets migrationspolitiska talesperson Annika Hirvonen Falk, och det är dissonans i mitt huvud. Jag vill verkligen vara så ideologisk som henne, men jag får det inte att gå ihop med verkligheten.
 
- Jag vill att rätten till asyl ska vara absolut, men jag förstår att det inte går om alla i världen skulle få möjlighet att ansöka om asyl i Sverige.
 
- Jag vill att alla som uppger att de är under 18 när de ansöker om asyl i Sverige faktiskt är det, men det finns inget som tyder på det.
 
- Jag vill tro att försvårad familjeåterförening inte påverkar antalet ansökningar om diverse uppehållstillstånd i Sverige, men jag har inte sett något som stödjer det.
 
- Jag vill tycka att rätten till familjeåterförening endast kan ske i Sverige, men jag har svårt att få det att gå ihop med den kunskap och erfarenhet jag har.
 
- Jag vill kunna stå och säga att alla människor är lika mycket värda, men jag har svårt att se att någon faktiskt menar det.
 
Kan inte jag också få vara blint fast i en upplevd god ideologi??? Det måste vara så himla skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0