Röda armar

Idag var vi på stranden en sväng. Vi kollade främst om det gick att surfa, och det gör det. Idag var det rätt bra vågor och imorgon ska det bli riktigt bra. Frågan är om de blir för bra för oss? Vi har ialf preliminär-bokat en surflektion imorgon. 
 
Efter att ha ordnat det i ett något disigt väder hyrde vi ett par solstolar med rejält parasoll. Jag låg typ med t-shirt på hela tiden under parasollet och smorde in ansikte, ben, hals och nacke. Men väl tillbaka i vårt boende har jag upptäckt att jag har röda armar, och speciellt den högra.
 
Det är som att min hud inte tillåter mig att vara utomhus när det är soligt. Ska jag vara ute måste det ske med heltäckande kläder eller att jag är minutiöst noga med solkrämen, och våga inte missa en bit med solkrämen, för då blir det bränt.
 
Jag blir ständigt retad för min ljusa hy, vilket är helt ok, men att knappt kunna befinna mig i solen gör mig ledsen och irriterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0