Sanningen om fetma

Jag ska dock börja inlägget med att vi hade en helt underbar dag igår. Bad, spel och grill hos Nisse i Åsbro. Jag har sagt det förut, men det är ett sommarparadis han har där med egen brygga och allt.
...och Valle fick äntligen paddla lite SUP :-).
 
Tidigare i veckan såg vi även om den några år gamla dokumentären "Sanningen om fetma". Det tog ett tag innan jag kom på att jag sett den förut. De tar upp gener som en anledning till fetma, vilket alltid irriterar mig lite, men de säger nog främst att generna kan göra att vissa lättare blir feta än andra. Typ att vissa kan äta skit och inte röra sig men klara sig från fetma, medan andra måste vara mer vaksamma. Andra saker i dokumentären som jag kom på att jag ändå försöker leva efter är att helt enkelt inte äta för mycket, och att helst äta mycket tidigt på dagen, och kanske lite mindre på kvällen. De tog även upp det klassiska att en inte bränner så mycket kalorier genom normal träning, typ ett sådant pass som jag kör på gymmet, eller några kilometers lugn löpning :-). En sak som jag inte alls mindes sedan sist och som jag undrar vad som hände med, är att de i dokumentären testar att injicera något som gör att försökspersonerna inte blev hungriga. Isället för gastric bypass-operationer.
 
Det här får nog räcka för idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0