Vaccinkrigarna

Jag såg det sista avsnittet av "Vaccinkrigarna" igår och det tände till lite. Det var inte direkt något stort avslöjande, men det visade sig att det fanns mycket teorier om världen hos vaccinkrigarna som inte är helt vettiga, "New World Order" osv. Mycket tankar som inte går ihop.
 
Jag undrar ju som vanligt varför folk blir så engagerade i sådana här saker? Det måste ligga mycket i att de vill göra gott, och ibland har en delpoäng, men att det sedan går för långt. När de sedan investerat så mycket tid och energi är det svårt för dem att backa och se hela bilden. De fastnar i sin bubbla och vill inte se något annat. Lätt gjort kan jag tänka mig.
 
Det fanns även något religiöst pro-life över "krigarna" i serien också. Det verkar som många i dokumentären ser det som negativt att försöka minska befolkningen på jorden.
 
Serien visar kanske främst hur människor kan stelna i tankeprocesserna när de fått ett syfte i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0