Något kort om 'Live and Let Die'

Vi har haft rätt lugna helger jag och Valle, och den här är inte annorlunda.
 
Det finns mycket mer spännande händelser att skriva om än att jag sett ytterligare en James Bond-film, men det får bli någon annan gång.
 
Med anledning av den lugna dagen såg jag idag 'Live and Let Die'. Den första Bond-filmen med Roger Moore. James Bond försöker stoppa ett heroin-syndikat. Titellåteln är fantastisk, och överlägset bäst hittills. Vidare fann jag 'Live and Let Die' rätt underhållande. En småkul skurk med metallarm och en vacker Jane Seymour som Bond-brud. Manuset var någorlunda verkligt, vilket jag uppskattar. Båtjaktsscenen var snygg, även om en "rolig" polis förstörde en del av det. Sammantaget en av de bättre filmerna jag sett hittills i mitt Bond-projekt.
 
Hade jag sett 'Live and Let Die' förut? Jag vet inte... Det fanns något bekant med skurken med metallarm, men det blandar jag sannolikt ihop med Johannes Brost och Jönssonligan. Jag gissar därmed att jag inte hade sett 'Live and Let Die' förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0