Nya notiser...

Jag vill egentligen skriva något som jag ialf själv upplever som vettigt, men jag känner mig oinspirerad, då får det bli lite fler minnesnotiser.
 
"En diktators uppgång och fall" är en serie på SVT Play jag såg för några veckor sedan. Titeln säger vad det handlar om. Intressant så klart, men inte det mest upplyftande att titta på. För mig kändes den egentligen rätt obekante Manuel Noriega rätt bekant. Jag menar alltså att jag knappt känner till karln, men att han ändå var bekant. Jag bara antar att han dök upp i nyhetsflödet när jag var barn. Det var nästan lite deja vu-känsla av att se avsnittet om honom.
 
Jag lyssnade på en essä från Kvartal om panikångest. Jag ska nog skriva något mer om det någon annan gång, för det är så mycket jag blir provocerad av när det gäller detta. Varför leva med ångest om en inte behöver, men ska en verkligen försöka förändra människors biologi för att de har ångest ibland?
 
Jag känner även att jag måste gå på tå på jobbet ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0