Boeing 737 MAX

Jag kan inte riktigt släppa det här med flygplan. Igår såg jag dokumentären "Varför störtade 737 Max?", och idag har jag försökt läsa på lite mer om det. Jag har dock inte blivit helt klok på det hela, och vet inte om jag vill bli heller. Men hursomhelst, vilket förvisso inte var något nytt, så var systemet MCAS en bov i dramat. Ett system för att trycka ned planets nos, och som piloterna antingen inte visste om, eller inte fått tillräckligt bra utbildning inom, samt vilket även kunde strula. Skrämmande! Men kanske ännu mer skrämmande hur krascherna gick till. Det verkar som planen åkt lite bergochdalbana innan de störtat mer eller mindre vertikalt. Riktigt vidrigt sätt att dö på. Nu kanske min flygrädsla kommer att smyga sig på igen...
 
Till det mer positiva så har jag köpt en biljett till Jesus And Mary Chain i Stockholm i mars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0