Cujo

Lugn, lugn dag. Lunch på Rosengrens, men annars inte mycket konstruktivt. Jag var förvisso ute och sprang i den relativa värmen som råder utanför. Regn också, i januari...
 
Jag for med osanning när jag häromdagen uppgav att jag sett klart de filmer jag inspirerades att se i höstas. När jag tänkte efter hade jag verkligen inte sett dem alla.
 
I brist på bättre såg jag därför nyss klassikern "Cujo". Ni vet den rabiessmittade Sankt Bernhardshunden (fast jag tror alla instinktivt tänker att det är en annan ras) som Stephen King gett upphov till. Rätt bra faktiskt. Inte direkt otäck, och sannolikt inte helt rimlig, men minimalistisk och rätt spännande. Jag hade nog tänkt att den skulle bli väldigt fånig, men jag upplevde det inte så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0