Get Out

Nu har jag sett filmen "Get Out", så nu tror jag att jag sett alla de skräckfilmer jag fick upp ögonen för runt allahelgonahelgen. Intressant skräckfilm med anledning av rastemat. Även om det kan stå en upp i halsen i vardagen, så gav det en känsla av nytänk inom skräckgenren. Även en film som sannolikt är lätt att både över- och underanalysara utifrån rastemat. Jag kan väl tycka att manuset inte riktigt kunde förklara varför saker och ting blev som de blev i filmen, men det gjorde inte så mycket, det blev väldigt bra och snyggt ändå.
 
Jag har kanske haft tur under den senaste tiden, eller så är det helt enkelt så att det kommit fram nya regissörer och manusförfattare i skräckgenren som lyckats göra den mer intressant.
 
Att det blev film idag beror på att jag känner mig lite risig. Typ något med bihålorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0