Hemma igen

Tillbaka i Örebro efter en som alltid något för lång resa för att ta sig hem. Resan rullade dock på bra.
 
Jag är kanske inte helt fel ute i mina misstankar gällande att UIA-planet störtade på grund av något annat än tekniskt fel. Förutom det något ologiska att ett sådant plan skulle drabbas av ett tekniskt fel reagerade jag främst på att Iran direkt efter kraschen, eller om det var Ukrainas ambassad, informerade om att planet störtat på grund av tekniskt fel. Alltså innan någon egentligen kunde veta just någonting. Det var märkligt.
 
Även om det fortfarande är ovisst vad som hände med planet blev det dessvärre som jag trodde gällande de svenskar, eller vad det nu ska kallas, som förolyckades i olyckan. Det är typ mer debatt om hur olika människor har uttryckt sig om dem än att de och hundratals andra människor kan ha mördats. Flygplan har skjutits ned förr, och har det hänt igen, borde väl det vara intressantare än att ta ställning och dumförklara varandra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0