Gandhi

Jag såg filmen "Gandhi" någon gång när jag pluggade och för någon vecka sedan såg jag och Valle den igen. Jag upplevde inte att jag hade glömt något särskilt av det viktiga i filmen, vilket var bra :-). Jag trodde dock att jag hade skrivit något om filmen här efter att jag såg den förra gången, men jag kunde inte hitta något.
 
Jag har inte så mycket att säga om filmen, men ändå en grej som kan vara av intresse, men som jag egentligen inte har så mycket kunskap kring. I filmen "Gandhi" framstår Gandhi och hans polare, förutom Jinnah, som helt fantastiska människor medan britterna framstår som sämre. Eftersom jag inte har någon större kunskap om Gandhi eller tiden före Indiens självständighet är det svårt att bedöma om filmen är rimlig i sin framställning av händelserna. Det hade dock varit intressant att få veta något om britternas inställning till Indien generellt, och hur de och andra såg på Gandhi i den tid där filmen utspelar sig.
 
Ja det var väl det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0