Bubbelte

Jag är inte först på bollen, men igår var jag och Valle och drack bubbelte på Baicha här i Örebro. Baicha är ett relativt nytt ställe i Örebro som serverar den för mig nya drycken bubbelte, eller boba, som den kanske bättre kallas.
 
Bubbelte är, som jag förstår det, te med små bollar av tapiokarot som dricks genom sugrör. Det gör att medan du dricker teet får du även i dig bollarna, vilket blir rätt kul.
 
Bubbelte verkar finnas i olika fomer, men jag tog någon normalvariant. Det var rätt sött, och som tidigare nämts rätt kul att dricka, eftersom en får små goda bollar att tugga på under drickandet. Jag uppfattade tapiokabollarna som lite salmiaksmaknade, vilket passade mig bra.
 
Kul med en "ny" dryck och jag kommer säkert gå tillbaka till Baicha för mer bubbelte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0