Midsommar i Hökarängen

Det blev en annorlunda Midsommar i år. Ett litet sällskap och utanför Sthlm för första gången. Jag och Valle firade alltså Midsommar i Hökarängen. Jag börjar ju direkt tänka på "Snowroller" och "Staffans Matematik" när jag hör Hökarängen, vilket säkert är ganska standard för svenskar i min ålder och något äldre. Vi grillade under dagen och gick till Hökarängsbadet i Drevviken på kvällen. En lugn och mycket trevlig Midsommar.
 
Idag har vi besökt Skogskyrkogården, Tyresö och Strängnäs domkyrka. Trankilt men samtidigt något morbit att vandra runt på Skogskyrkogården och spännande att få se de nu återfunna regalierna i Strängnäs Domkyrka.
Skogskyrkogården är en speciell plats att vandra runt i.
Jag och Karl IX:s regalier :-). Jag tror att de kom tillbaka efter stölden och påföljande renovering igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0