Race

Men först, det kan bli nytt jobb på jobbet igen, men vi får se...
 
Jag fick även mitt nya pass idag. Polisen hade dock glömt att höra av sig till mig om att passet var klart, så det var först när jag gick dit och undrade vad som hänt idag som jag fick passet.
 
Jag och Valle såg filmen "Race" i helgen. Den handlar om Jesse Owens och när han tävlade i OS 1936 i Berlin. Det verkar som den är någorlunda i linje med historien och inte tar sig allt för stora friheter. Jag saknade en del om Owens uppväxt osv, men bra film ändå. Under filmen märkte jag att jag inte hade så bra koll på Jesse Owens, och att jag inte heller tänkt något särskilt på nazisternas inställning till svarta. Hursomhelst en rätt bra film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0