Yesterday

Egentligen vill jag skriva någon om våld, polisvåld och kravaller, men jag känner att jag har långt ifrån en heltäckande bild och att jag därmed måste läsa på mer eller åtminstone pröva den kunskap och de argument jag har i diskussioner med andra innan jag uttalar mig. Jag är dock rädd att det kan bli lite som med metoo, att till en början springer de flesta åt ett håll, men att det inte riktigt leder fram till det som var förhoppningen.
 
Något mycket trevligare, igår såg jag och Valle filmen "Yesterday". En film vi sett reklam för många gånger, men inte sett förrän igår kväll. Den handlar om en kille som hamnar i en dimension där bara han och några enstaka andra kommer ihåg The Beatles och deras musik. När han sedan börjar spela deras låtar blir världen helt betagen i både honom och musiken.
 
En utmärkt idé till en film och som de sedan lyckas förvalta någorlunda väl. Det hade sannolikt gått att förädla idén ännu bättre och slutet är nog lite väl feel-good, men på det stora hela en riktigt härlig film.
 
Jag hade nog förväntat mig att filmen skulle vara sämre, men jag tycker nog att den når upp till en 4a på en 5-gradig skala :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0