Moonraker

I en tid där en inte kan göra så mycket annat än att sitta hemma finns det mycket tid för att se film och annat. Nu är det väl förvisso det jag främst gör även utan karantänliknande förhållanden :-).
 
Det är även rätt skönt att komma ifrån coronavirus-snacket genom film, så därför har jag idag fortsatt mitt James Bond-projekt. Den här gången såg jag "Moonraker". Det är en rymdfärja som blir stulen av en industrimagnat. Redan där hör ni att det kanske inte är den bästa filmen i serien :-). 
 
"Moonraker" har en hel del snygga scener och effekter, men manuset lämnar en hel del att önska. Jaws överlever allt, James Bond kan inte mördas på ett någorlunda vanligt sätt, och slutscenen i rymden är lite för mycket. Sammantaget är "Moonraker" en av de sämsta filmerna i serien så långt.
 
Hade jag sett "Moonraker" tidigare? Jag tror det. Jag kan inte direkt säga att jag kände igen någon scen, men under typ hela filmen fanns en känsla av att det här är bekant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0