Olika världar

Jag såg precis dokumentären "Thelma & Louise - en klassiker blir till". Jag trodde på förhand att det var en dokumentär som skulle handla om hur filmen spelades in osv, men så var inte fallet. Den handlade istället om hur feministisk filmen är.
 
Nu var det länge sedan jag såg "Thelma & Louise", men jag kan inte minnas att jag ens tänkte i de banorna då. Jag kan inte minnas att jag tänkte på någon direkt könsaspekt ...och det är väl det jag vill säga med det här inlägget, att vi ser världen så olika utifrån våra egna upplevelser. Det är ingen unik spaning, men jag glömmer ofta bort det, och jag tänker att även andra gör det.
 
Ett inlägg som säkert kan förefalla korkat, men tänk ett steg längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0