Dovra Sjöar

I corona-tider får en hitta på andra saker än restaurang-besök och konserter, vilket annars är rätt mycket standard för mig, därav har det blivit mer natur-upplevelser från min sida. På grund av det blev det igår en vandring i Dovra Sjöar.
 
Dovra Sjöar ligger typ i skogarna mellan Åsbro och Östansjö och är ett ställe där sydnärkingar brukar vandra, och därför har jag ialf känt till namnet så länge jag kan minnas. Namnet har också något trolskt över sig, vilket gör det lätt att minnas. Jag har dock aldrig varit där och vandrat själv tidigare.
 
Med anledning av det jag skrev ovan kom jag i veckan på att det vore trevligt att vandra i Dovra Sjöar, vilket också blev fallet. Jag, Nisse och Bias åkte dit och vandrade den långa sträckan, vilket var drygt 7 km om vi räknar med att vi började vandra där vi parkerade bilen.
 
Det var en vacker vandring med fina utsikter över de tre sjöarna och landskapet däromkring. Vi stötte på lite annat folk som vandrade, men det var långt ifrån någon anhopning av vandrare. Någon enstaka här och var, varav en var en arbetskamrat :-). ...och det var en ren slump, även om jag visste att han skulle dit.
En av Dovra Sjöar.
Det var rätt brant på sina håll. Ett snedsteg hade kunnat vara dåligt.
...och jag måste ju alltid vara med på en bild :-).
 
Summa summarum en alldeles lagom lång och inte allt för krävande vandring med vacker natur. Det fanns även möjlighet att göra upp eld för den som önskade grilla. Vi hade dock bara med oss mackor :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0