Fever Pitch

Igår såg jag och Valle filmen "Fever Pitch". Lite märkligt att jag inte hade sett den tidigare, för den har ändå haft viss inverkan på mitt liv. Den handlar om en Arsenal-supporter och skildrar hans liv med kärlek och fotboll, och hur den kombinationen kan vara lite knepig.
 
Boken kom ut 1992 och filmen 1997, och jag antar att boken fick mer uppmärksamhet än filmen. Om jag minns det rätt hade Amir boken och under högstadiet (kanske senare) så ansågs "Fever Pitch" vara både cool och bra. Jag minns dock inte om det var boken eller filmen som var grejen. Jag antar att det under den tiden var lite fräckt att vara lite för mycket fotbollssupporter, och att det även var spännande med lite äldre supportrar som en tyckte och antog kunde allt om sitt lag.
 
Varför jag varken läste boken eller såg filmen när det begav sig kan väl delvis ha att göra med att det handlar om Arsenal och inte Liverpool. Nu visade det ju sig att det handlade rätt mycket om Liverpool också med anledning av att det var Liverpool som förlorade sista matchen så att Arsenal vann ligan 1988/1989.
 
Jag brukar skriva om det då och då nuförtiden, att det är en hel del som varit en del av ens liv, men som en ändå inte riktigt vet vad det är. Typ att en känt till något för typ alltid, men en har ändå inte riktigt koll på vad det är. Det är lite märkligt.
 
Filmen då? Den var väl så där. Som 20-åring hade jag nog gillat den bättre. Kul med en ung Colin Firth ialf :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0