Tintin

EES-medborgare i utlänningslagstiftningen blev en spännande grej idag :-).
 
Vi har möblerat om lite i veckan. Det blev mycket luftigare i sovrummet, lyckat.
 
Jag tror det var förrförra veckan jag såg dokumentären "Tintin och Hergé", och det har gjort att jag filurat lite på Tintin och mig själv. Kalle Anka har ju varit den seriefigur som jag läst absolut mest av, men jag läste även en del Tintin som barn. Jag var dock tvungen att undersöka det sista. Jag mindes det som att jag och pappa prenumererade på seriealbum när jag var liten, men minnet var vagt. När jag senast var hemma hos mina föräldrar kontrollerade jag därför det hela, och nog hade vi några seriealbum där i en bokhylla, varav flera var Tintin-album. Eftersom jag knappt mindes att vi hade albumen kommer jag inte ihåg något av dess innehåll, men jag blir sugen på att läsa dem igen.
 
Ja det var väl främst åter en kort återblick ur mitt liv.
 
Det förefaller bli Dovra Sjöar imorgon, trevligt :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0