Basic Instinct

När såg jag "Basic Instinct" senast? Den släpptes 1992, och som jag minns det var den då en film som alla kände till och som alla måste se, trots att jag bara var 10 år gammal. Jag såg den ju så klart på video eller TV, så något år senare såg jag den nog, men jag måste ha varit alldeles för ung för en sådan film :-). Det är väldigt mycket grafiskt våld och sex i filmen, och det var säkert därför jag kom ihåg rätt mycket av den nu när jag såg om den i helgen.
 
I övrigt måste jag säga att "Basic Instinct" var mycket bättre än jag trodde, jag hade nog fått känslan av att det var lite av en B-film, men det är den ju verkligen inte. Den måste väl även ses som någon form av feminstiskt mästerverk? Den kvinnliga huvudkaraktären bestämmer verkligen var skåpet ska stå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0