Total Recall

Efter att ha blivit positivt överraskad av "Basic Instinct" kollade jag upp regissören, och det är Paul Verhoeven, som jag tidigare mest kände till namnet på, men inte kunde koppla till något särskilt. När jag kollade upp honom såg jag att han hade regisserat bland annat "RoboCop", som är fantastisk, och "Total Recall", som jag inte hade sett hela innan.
 
Det gjorde att jag blev sugen på att se "Total Recall" och nu är det gjort. Som jag minns det såg jag delar av den av en slump hos Anders Folke när jag var barn. Jag mindes delarna när Arnold kommer till Mars och träffar mutanter och en kvinna med tre bröst. Det går igen vad jag minns från min barndom märker jag :-).
 
Det är svårt att definiera "Total Recall" förutom att det är en science-fiction film med en originell plot. Filmen är blodig, men samtidigt rolig, den är också något samhällskritisk och fånig. Specialeffekterna är riktigt bra och skådespeleriet blandat. Det mest intressanta är dock att filmen lyckas balansera det fåniga från att inte bli töntigt. Den är serietidningsfilmisk på ett bra sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0