Onsdag

Nu har jag återtagit i princip allt det jag förlorade på börsen i mars. Vi får se om det håller i sig, det finnns många orosmoln, men skönt ändå.
 
Igår såg jag dokumentären "Sydkoreas dolda sexkameror". En dokumentär som får en att undra lite vad människor håller på med i Sydkorea och varför, men även hur utbrett det faktiskt är? Tesen är att det är väldigt vanligt att människor gömmer kameror i Sydkorea för att filma kvinnor på toaletter osv. Otroligt osmakligt. Det finns till och med team som går runt och letar kameror på offentliga toaletter osv, men de har tydligen aldrig hittat någon kamera, men att de finns är tydligt eftersom det finns mängder av filmer och bilder på nätet.
 
Men exakt hur vanligt det här är, och om det är mycket vanligare i Sydkorea än någon annanstans och varför det är så här verkar inte dokumentären ha någon önskan att svara på. Det hela är främst ett stort snyftreportage, till viss del med all rätt, men jag hade önskat mer tankar bakom fenomenet. Det var nästan mer intressant att få en något bättre bild över hur livet är i Sydkorea, för det har jag verkligen dålig koll på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0