Tankar om Noice

Bandets Noice storhetstid var kanske inte helt innan min tid men ialf innan mitt musikmedvetande. Jag upptäckte dem därför något senare. Jag ska inte påstå att jag var eller är ett stort fan av dem heller, men jag har alltid gillat vissa av deras låtar så länge jag kan minnas.
 
Jag minns inte när det var första gången jag hörde låtarna "En kväll i tunnelbanan" och "I natt é hela stan vår", men den senare tyckte jag direkt var fantastisk. Fin melodi och ett jävla glatt ungdomligt tryck. Jag vill bara in på ett dansgolv och röja när jag hör låten :-).
 
Nu vet jag inte om jag överdriver eller om jag helt enkelt har fel, men när Noice kom på tal back in the days fick jag känslan av att de inte togs på allvar. Som att de var ett fånigt band, lite som det var med Europe, att en inte fick tycka om dem. Någon slags skepsis så att säga. Om jag minns rätt så är det synd, för Noice är riktigt bra.
 
Att jag skriver om dem idag är för att jag såg dokumentären om dem igår på SVT Play.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0