Våld på låtsas

På sätt och vis undrar jag varför jag finner det underhållande och intressant att se filmer och dokumentärer som innehåller våld när vardagen är så full av samma sak. Sannolikt för att det ibland kan vara skönt att känna att det här var ialf bara på låtsas.
 
På det temat såg jag igår filmen "The Autopsy of Jane Doe". Titeln låter lite gorig, och lite sådant innehöll filmen, men främst var det mer vanlig skräck. Rätt otäck måste jag medge, men även en del hål i manus som är brukligt när det gäller skräckfilmer. Men för den som vill se en otäck film kan jag rekommendera den här.
 
Jag såg även dokumentären "American Murder - The Family Next Door". Där följer de en utredning där en kvinna och två barn försvunnit under märkliga omständigheter. Hur det gått till är sedan det mest rimliga, men samtidigt otroligt tragiskt. Allt är väldigt svårt att förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0