Caligula

Rätt sköna dagar på jobbet, jag tycker att jag har haft tid att tänka lite, vilket inte alltid är fallet. Börsen däremot, den var inte rolig idag.
 
I övrigt såg jag om "Caligula - Roms ökända tyrann" för ett par dagar sedan. Förbluffades över hur lite jag kom ihåg, men tror det beror på att dokumentären är så rörig, vilket i sin tur sannolikt beror på att källorna från Caligulas tid är röriga. Det är som att allt om Caligula är typ så här; han låg med sin syrra, eller gjorde han verkligen det, det är kanske främst folk som snackar skit, eller, han ville göra sin häst till konsul, eller var det bara ett skämt? Ni fattar det blir bara snurrigt. Jag skulle säkert kunna se dokumentären 10 gånger utan att få något bra grepp om Caligula.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0