Påskdag

Idag är det påskdagen. Stavas det med stort P, nee jag tror inte det.
 
I förmiddags tog vi en riktigt lång promenad, och sedan dess har vi bara softat, vilket jag inte har något emot.
 
Vi började se en serie på Netflix som jag säkert kommer kommentera när vi sett klart den.
 
Jag såg "Hitlers okända SS-general" som var rätt intressant. Förmodligen lite konspiratorisk gällande när Kimmler dött och om Tyskland var nära att få kärnvapen, men på det stora hela bra.
 
Jag hittade dokumentären ovan efter att jag hade sett "Nazisternas mänskliga experiment" som inte är någon nyhet, men som när jag stöter på alltid blir förbluffat äcklad av. Det är Ahnenerbe som är i fokus för dokumentären, och förutom en massa vidriga experiment försökte de bevisa att den germanska rasen var överlägsen andra raser osv.
 
Jag tror vi lär fortsätta kvällen i soffan här :-).
 
...och något helt annat, nu ser det ut som att Liverpool är på rätt spår igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0