1922

Igår satt vi några stycken i timmar under eftermiddagen på Ölhallen och käkade och tog ett par öl. Vi var lagom många och ämnena varierade, väldigt trevligt. Jag saknar sådana sammanhang, de är underbara.
 
Efter att ha kommit hem såg jag en dokumentär om Max von Sydow, och efter det känner jag att jag även borde se filmerna om "utvandrarna".
 
Nu på morgonen har jag sett filmen "1922". En film baserad på en novell av Stephen King. Den handlar om hur en man lider efter att ha tagit livet av sin fru. En fin film med bra skådespeleri, men lite långsam och inte så överraskande. Själva temat är väl inte heller helt outforskat gällande PTSD, men jag anser nog att det ändå finns mer djup i filmen än vad som faktiskt slår en vid en första anblick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0