Italienare överallt

Det gick bra att hyra en bil och att köra den till Brescia. Förvisso dyrare än förväntat, men så blir det ibland.
 
Jag antar att den här dagen kan vara sista gången jag befinner mig i Brescia. Jag har lite svårt att se att vi kommer komma tillbaka hit, även om det förefaller vara en riktigt mysig stad :-).
 
I Brescia, och sannolikt i hela Lombardiet, är mycket stängt på grund av pandemin. Det är inga restauranger öppna och det är bara ett visst antal som får befinna sig i affärerna, men det gör istället att det står folk i trånga köer utanför alla affärer. Det är förvisso utomhus, vilket eventuellt är bättre, men själva trängseln, vettitusan om den är mindre. Det är även så att en del barer och caféer kan servera, men att kunderna får dricka det de besällt utomhus. Jag vet inte om det är anledningen, men igår på stan här i Brescia var det folk överallt som stod och hängde tillsammans. Det är väl samma där, att det kankse är bättre att göra det utomhus än inomhus, men frågan är hur stor skillnad det gör. Några två meters avstånd existerade ialf inte :-).
 
Nu bär det snart av til Rom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0