Lite snabb i tanken...

Jag vet ju att en bör tänka till innan en kastar ur sig någonting. Det bästa är väl att överväga något i uppåt åtta sekunder, men det är väl i de flesta sammanhang lite för länge :-).
 
Idag på lunchen på jobbet hörde jag någon som pratade om att Sörenstam tagit emot en medalj av Trump. Jag hade bara läst några rubriker om det och förstått att det väckt ilska på sina håll. Jag hade dock dragit slutsatsen att det var en medalj som endast delades ut av presidenten, men som hade någon form av kommitte bakom sig. Alltså att priset inte främst handlade om Trump, utan att han bara delade ut det. Därmed hävde jag ur mig något om att det på grund av det var lite fånigt att det blivit sådan uppståndelse. Jag blev med all rätt rättad. Som jag förstår det är det alltså presidenten själv som väljer vilka som ska få det här priset.
 
Utifrån Trumps beteende efter valet ställer jag mig nog på den sida som hävdar att det var minst sagt märkligt av Sörenstan att ta emot priset.
 
Ibland önskar jag att jag tänkte till lite mer före, och inte bara hävde ur mig saker :-).
 
Men, men nu borde det väl firas, om USA går med i Paris-avtalet igen!!! ...och sannolikt någon som lyssnar på andras råd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0