Varan-TV

Nu är minnena något vaga, men som jag minns det var Varan-TV något som inte alla såg på när jag gick på gymnasiet, men som blev väldigt populärt i vissa kretsar. Jag tror inte jag såg det när det gick på TV på den tiden, eventuellt något enstaka avsnitt.
 
Känslan var att Varan-TV var rätt hippt på den tiden, men jag minns inte med säkerhet.
 
När jag och Nisse reste under 2007 kikade vi igenom en hel del av det som Varan-TV har gjort för SVT, och jag tyckte mycket var riktigt bra, men sedan dess har jag inte sett det igen förrän nu under de senaste veckorna.
 
Jag uppfattar Varan-TV som intelligent deadpan-humor. Det är roligt genom att skruva till vanliga situationer; som svarta lantbruk i hyresfastigheter och barnprogram med snuskigt innehåll. Delvis är det briljant, men ibland kan det vara lite svårt att förstå vad det roliga ska vara, alternativt att det faktiskt inte är roligt :-).
 
Hursomhelst tycker jag det skiljer sig från mycket annan svensk humor, och det på ett bra sätt. Jag har förvisso inte sett så mycket svensk humor, men Varan-TV måste vara något av det bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0