Brunch

Hälsan är status quo, alltså mycket slem och hostande. Inatt fick jag till och med flytta ut till soffan på grund av hostandet, dock fortfarande ingen feber, och ett helt ok allmäntillstånd. Jag kommer därmed gå till jobbet imorgon, men jag antar att jag får boka en läkartid under veckan.
 
Pitcher's och fotboll med Linus igår kväll, med seger, och brunch med kärleken på "Café Pascal" under förmiddagen. En bra helg trots sjukdomen.
 
Vi såg precis "Blottad: Skandalen som fällde Janet Jackson". Det är en intressant händelse, men alla tvärsäkra analyser till vad som hände efteråt och varför är rätt tröttsama.
 
Jag har även sett "Fallet Silje" under helgen. En serie om ett fall i Norge där några barn bedömdes ha varit vållande till ett barns död. Det är lite som fallet med Kevin i Sverige. Tanken med den här serien är att visa att polisen även den här gången var kass och att de här barnen kanske inte hade något med dödsfallet att göra. Att polisen gjorde en dålig utredning står klart, men samtidigt, hur långt ska man dra alternativa hypoteser när erkännanden finns? Även som i Kevin-fallet har de som gjort serien ingen bättre lösning att presentera än den undermåliga polisen. Ja polisen hade kunnat gjort det här bättre, men hade det gjort någon skillnad?
 
Till sist har jag sett "Vikingarnas arv" om vikingarna och deras härjningar och imperiebyggande i Storbritannien och Frankrike.
 
Mmm, nu luktar det mat, Valle är igång :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0