Golems och UFO:s

Fick sluta några timmar tidigare igår med anledning av helgdag. Enda dagen vi får göra det på hela hösten :-).
 
Att jag kom hem lite tidigare frigjorde tid för att se serien "Konspiration UFO", vilken visade sig vara lite rörig. Serien handlar som titeln antyder om konspirationer kring UFO:s. Typ att regeringen i USA döljer kontakter med utomjordningar, men även att de sprider rykten om utomjordingar för att dölja andra projekt. Förutom det visas även en hel del av de filmer som släppts under senare tid från amerikansk militär gällande UFO:s, och som faktiskt är rätt intressanta.
 
Det som jag fann mest "intressant" i serien är dock alla övertygade människor som är helt säkra på sin sak. De får för mycket utrymme i serien, och det blir för lite diskussion kring möjliga förklaringar. Nu ska väl serien förvisso framhäva konpirationsteorierna, men ändå. Att religiösa amerikaner får för sig att de ser det ena och det andra förvånar nog få. 
 
Även det att "regeringen" vill mörka känns märkligt. Det är som att människor inte förstår hur mycket skit många vill att "regeringen" ska utreda. Sedan när det ofta handlar om gryniga filmer eller anekdotiska berättelser blir det svårt att faktiskt komma fram till något bra. Jag kan inte tala för USA, men min uppfattning är att det generellt brukar sägas att - det skulle kunna vara ett sådant här fenomen, men vi är inte helt säkra.
 
Det är som att den generelle människan inte förstår hur mycket det ljugs och missuppfattas i verkligheten.
 
Jaja, vi såg även filmen "The Limehouse Golem" igår kväll. Valle somnade, vilket förvisso inte säger så mycket om filmen, men det var inte den bästa filmen jag sett, även om den var helt ok. Teateraktigt berättad och snygg, men alldeles för förutsägbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0