Möss och människor

Ja det är en läsvärd liten bok, "Möss och människor", av Steinbeck. Ungefär 100 sidor lång. Linus tyckte att jag skulle läsa den, och nu är det gjort. Det är väl inte en direkt omvälvande bok, men det gör den ändå inte läsvärd. Handlar den om ensamhet, misslyckanden och önskan om en bättre framtid? Sannolikt, men det handlar väl hela livet om? Det är väl dock det omhändertagande och vänskapen som är det fina i boken?
 
Visst måste jag ha sett filmen för några år sedan? Jag är inte helt säker, men mycket i boken kändes bekant, så jag antar det, men jag minns inte mycket. Minnet säger mig dock att det var en bra film. Jag vill se den igen, men den fanns inte på några av de streamingtjänster vi har.
 
I övrigt en mycket bättre mage idag. Tog till och med rött kött till lunch, det stabiliserar min mage, men är inte det jag vill äta. Det är dock en skön känsla att känna sig stabil i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0