Omvända världen med bronkit

Jag har jobbat hemma de senaste två dagarna, rätt segt måste jag säga. Svårt att få något gjort och bli motiverad till att arbeta. Att jag är hemma är beroende på att jag hostar och grejar.
 
Jag ringde därmed vårdcentralen idag. Pratade med en sjuksköterska genom videosamtal. Rätt bra vid ett sådant här tillfälle då jag bara ville rådgöra och inte visa upp något. Hon tyckte inte jag skulle gå till jobbet med anledning av smittorisk, och inte skulle jag träna heller. Antagligen är det akut bronkit jag har, vilket jag haft förut, och det är bara att vila och hoppas på det bästa. Det är alltså en virusinfektion i bronkerna. Så jag kommer hålla mig hemma hela veckan, eller jobba hemma alltså.
 
Så första veckan på länge som Valle jobbar borta så jobbar jag hemma. På sätt och vis ett bra sammanträffande kanske :-). 
 
Nee nu önskar jag mig själv ett snabbt tillfrisknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0