U 137 osv...

Eftersom det är 40 år sedan U 137 gick på grund har jag lyssnat på en dokumentär och sett "Ubåt 137 på grund", eventuellt för andra gången. Det är en mycket tragikomisk händelse, och som jag förstår det är det ingen stom riktigt vet varför ubåten hamnade där den hamnade. Spioneri eller felnavigering, det är frågan?
 
Jag såg även serien "Den svenska hiphopens pionjärer". Intressant serie på många sätt, men kanske främst vad gäller samhällsutveckling. Vi på landsbygden hade rätt lite gemensamt med någon hip-hop-kultur, vad den nu innebär? Det var nog rätt få i Sveriges storstäder som hade det heller förrän det började slå igenom. Jag har ju svårt att sätta mig in i det, men känslan efter att ha sett serien är en rätt stor offermentalitet. Må hända rimligt, men det är svåra frågor. Tacksamhet, skuld och vad en kan förvänta sig av människor.
 
Ja det får nog räcka med skrivande för idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0