Gustavsberg

Precis dragit ihop en risotto, blev inte så dumt, även om jag råkade lägga den rivna pumpan fel först, men det löste sig :-).
 
Fint att se Jimmie markera mot b-ordet igår. Tänk att miljöpartisterna vågar uttrycka sig med sådana ord! Ja det är ironi, och ni förstår mot vad jag pekar, ja mot Voldemort så klart!
 
En något sliten jag och Valle hälsade på Linus i Gustavsberg igår. Låg en bit ut måste jag medge. Lite känsla av Hallsberg på 90-talet, förutom att det är mycket mer vatten i Gustavsberg, och säkert många som är mycket rikare, men känslan var nostalgisk :-).
 
Vi kikade på lite keramik och på hamnen. Jag letade, men såg inte någon av grabbarna i Noice, just, är väl inte så många som lever...
 
Jag såg även klart Världens Undergång om Första världskriget. Jag kan ha sett serien förut, kom dock inte ihåg något, så sannolikt inte :-). Intressant med film i färg, och en får lite perspektiv på tillvaron. Jag har svårt att se att något är ens lite dåligt i mitt liv när jag jämför med en soldat i en skyttegrav. Springer du upp ur skyttegraven, dör du sannolikt, vägrar du så blir du avrättad, tufft. Jag får också, inte för att det är nytt, perspektiv på de enorma skillnaderna det är i relation till nutidens konflikter. Det är svårt att jämföra.
 
Imorgon är det fotboll igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0